close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

האם יש זמן ספציפי בשנה בו כדאי יותר לקחת משכנתא?

מערכת שורשי אלול, תשעה25/08/2015

ברוב המקרים, הרבעון האחרון של השנה מהווה את הזמן האידיאלי ביותר לנטילת הלוואות משכנתא

תגיות:

רכישת דירה ונטילת הלוואת משכנתא לצורך מימון העסקה, מהוות את אחת מהעסקאות הכלכליות החשובות והמשמעותיות ביותר בחייו של כל אחד ואחת מאיתנו. הליך נטילת המשכנתא לצורך רכישת דירת מגורים בישראל, הינו הליך מורכב המחייב אתכם להיוועץ עם אנשי מקצוע מנוסים בתחומם, וזאת על מנת להרכיב לעצמכם את תמהיל המשכנתא האופטימאלי ביותר בנקודת הזמן בה אתם נוטלים את ההלוואה.

ברוב המקרים, הרבעון האחרון של השנה (אוקטובר-נובמבר-דצמבר) מהווה את הזמן האידיאלי ביותר לנטילת הלוואות משכנתא, וזאת בשל התחרות הסמויה הקיימת בין הבנקים המסחריים בישראל העוסקים בתחום המשכנתאות.

בדומה לכל עסק כלכלי אחר, גם הבנקים למשכנתאות פועלים בהתאם ליעדי מכירה שנתיים, וכפועל יוצא מכך, מנהלי הבנק, מנהלי הסניפים וכלל עובדי הבנק, מתוגמלים בהתאם לעמידה ביעדי המכירה השונים המוצבים בפניהם. יעדי המכירה הופכים את תקופת הרבעון האחרון של השנה למעין תקופת "מקצה שיפורים" עבור כל אחד מיועצי המשכנתאות הפועלים מטעם הבנקים המסחריים, ולכן מומלץ לנהל את המשא ומתן עם נציגי הבנק בנוגע לנטילת הלוואת המשכנתא בתקופה זו של השנה. התחרות הסמויה בין הבנקים המסחריים בישראל פועלת לטובת הלקוח, כאשר כל אחד מהבנקים מעוניין ברבעון האחרון של השנה לשפר את הישגיו הכלכליים, ולכן בכל סניף תוכלו למצוא יועצי משכנתא העובדים במלוא המוטיבציה לצורך סגירת עסקאות משכנתא.

במקביל, גם החודש האחרון של כל רבעון לאורך השנה, כלומר, מרץ (רבעון ראשון), יוני (רבעון שני), ספטמבר (רבעון שלישי) ודצמבר (רבעון רביעי ואחרון), מהווים נקודת זמן אידיאלית לצורך חתימה על הסכמי משכנתא, וזאת מהסיבה הפשוטה שהבנקים במהלך חודשים אלו מעוניינים להציג נתונים טובים יותר לרווחיותם במהלך הרבעון. יחד עם כל זאת, ההחלטה בנוגע לפרק הזמן בו מומלץ לחתום על עסקת משכנתא, חייבת להתקבל בהתאם לתמהיל המשכנתא המוצע לכם ובהתאם למסלולי המשכנתא העומדים לרשותכם.

עלויות נלוות למשכנתא  

מעבר לסכום הקרן, הריבית וההצמדה הנלווה להסכם המשכנתא, ישנן לא מעט הוצאות נלוות אותן חשוב לקחת בחשבון הכולל. הוצאות אלו כוללות בין היתר: עמלות פתיחת תיק (הינכם רשאים לנהל מו"מ מול הבנק בנוגע לגובה העמלה), מס רכישה המוטל על כלל רוכשי הדירות בישראל, וזאת בהתאם לאחוז מסוים מגובה שווי הנכס, רכישת ביטוח משכנתא הכולל בתוכו שתי פוליסות ביטוחיות שונות, הראשונה: פוליסת ביטוח מבנה למשכנתא והשנייה פוליסת ביטוח חיים למשכנתא המיועדת לצרכי כיסוי ביטוחי במקרים בהם נוטל הלוואת המשכנתא נפטר, תשלום שכר טרחה לאנשי מקצוע כגון: עורך דין המלווה אתכם לאורך ביצוע העסקה, שמאי מקרקעין המעריך עבורכם את שוויו האמיתי של הנכס, משרדי תיווך נדל"ן באמצעותם ביצעתם וניהלתם את עסקת הרכישה ועוד.

כיום, עומדת לרשותכם האפשרות להיוועץ עם יועץ משכנתאות ניטרלי אשר איננו פועל למען האינטרסים הכלכליים של הבנק אלא למטרת שמירת האינטרסים הכלכלים של נוטל ההלוואה. שירות זה ניתן בתשלום והוא מתווסף להוצאות הנלוות להליך נטילת המשכנתא, אך מצד שני, ייעוץ מקצועי ותכנון מדויק של תמהיל המשכנתא יכול לחסוך לכם עשרות עד מאות אלפי שקלים לאורך התקופה.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה